اهداف و شرح وظایف

ایجاد شده در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۳۳:۱۷ قبل از ظهر

اهداف:

۱.       به کارگیری روش های نوین تدریس توسط استاد

۲.       ارتقاء کمی و کیفی روش های تدریس

۳.       ارتقاء کیفی برنامه های آموزشی

۴.       مشارکت در تدوین و بازبینی برنامه‌های آموزشی برای راه اندازی رشته‌های جدید در دانشگاه

۵.        پیگیری و هدایت روند تصویب و ارتقا برنامه ها و دوره های آموزشی در سطوح و مقاطع مختلف در دانشگاه

۶.        توسعه روش های نوین سنجش و ارزشیابی دانشجویان و ارائه مشاوره به اساتید و گروه های آموزشی در این مورد و برگزاری کارگاه

۷.        نظارت بر اجرای برنامه‌های آموزشی و ارزشیابی آن

۸.        تدوین log book جهت دوره‌های تخصصی

۹.        نظارت و پیگیری اجرایی برنامه های آموزشی مدرسین

۱۰.    تدوین برنامه های آموزشی در سطوح مختلف ( طرح دوره " Course Plan "  و طرح درس روزانه "Lesson Plan " اساتید درکلیه دروس عملی، نظری و  بالینی و در تمام گروه های آموزشی)

۱۱.    ارزشیابی طرح درس اساتید و ارائه بازخورد برنامه‌ریزى شده در کارگاه‌هاى آموزشى ویژه مدرسین

۱۲.    طراحی دوره ها و کارگاه های آموزشی ویژه دستیاران جدید الورود

۱۳.    انجام مطالعات کاربردی در زمینه ارتقا و توسعه روش های نوین آموزش و ارزشیابی و موضوعات کاربردی در آموزش نظیر تئوری های نوین یادگیری- نیاز سنجی آموزشی و . . .

۱۴.    بازنگری دوره ها و کارگاه های آموزشی طراحی شده، با توجه به ارزشیابی پایان هر دوره
 

شرح وظایف:
 

۱.       بررسی و مرور نظام مند برنامه های درسی موفق و مطرح در دانشگاه های موفق دنیا

۲.       مطالعه و برنامه ریزی در راستای سیاست های کلی آموزش دانشگاه

۳.       پایش اجرای برنامه استراتژیک و عملیاتی مرکز

۴.       مشارکت در طراحی، اجرا، بازنگری و ارزشیابی کوریکولوم ها

۵.       همکاری و نظارت در زمینه تدوین برنامه های آموزشی گروه ها با تکیه بر مقررات و آئین نامه های سازمان مرکزی دانشگاه

۶.       استفاده از توانایی و همکاری گروه های آموزشی و نظرات صاحبان فرآیند های آموزشی (مدرسین، دانشجویان و ...) در خصوص یافتن شکاف موجود در برنامه های آموزشی و بازنگری برنامه های تجربه شده و تغییرات مورد نیاز

۷.       مشارکت در تدوین و بازبینی برنامه های آموزشی در سطوح مختلف

۸.       مشارکت در تدوین و بازبینی برنامه درسی (Course Plan) و طرح درس (Lesson Plan)

۹.       بررسی انطباق برنامه های درسی با نیازهای جامعه و ارسال گزارش به وزارت متبوع

۱۰.    انطباق برنامه های درسی با وظایف آینده دانشجویان

۱۱.    هدفمند شدن برنامه های آموزشی مدرسین

۱۲.    طراحی چک لیست ارزیابی طرح درس

۱۳.    راهنمایی و هدایت اساتید در تهیه و تدوین راهنماهای یادگیری در رشته ها و مقاطع مختلف با مشارکت مدیران گروه های آموزشی

۱۴.    همکاری در طراحی کارگاه های مهارتی محوری در راستای برنامه ریزی درسی، طرح درس و طرح دوره ها

۱۵.    ابلاغ آئین نامه و بخش نامه به دانشکده ها و سایر مراجع ذیربط

۱۶.    هماهنگی با دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها برای تشکیل کمیته های برنامه ریزی آموزشی

۱۷.    بروز رسانی صفحه وب واحد برنامه ریزی آموزشی

۱۸.    تدوین فرآیندهای مرتبط با فعالیت های برنامه ریزی

۱۹.    تدوین فلوچارت نحوه مشارکت مرکز در پایش و بازنگری کوریکولوم رشته های مختلف

۲۰.    بسط همکاری با سایر دانشگاه های کشور و بین الملل در خصوص برنامه ریزی آموزشی

۲۱.    پاسخگویی به دانشجویان و تکریم ارباب رجوع

۲۲.    هدایت و نظارت بر مراکز مهارتهای بالینی در برنامه های آموزشی

۲۳.    تهیه و تدوین الگوها ، فرمها و استانداردهای آموزشی و کمک آموزشی

۲۴.    طراحی و تدوین و راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی

۲۵.    تهیه تقویم آموزشی دانشگاه و برآورد ظرفیت سالانه پذیرش دانشجو

۲۶.    هدایت و نظارت بر برگزاری آزمون های داخلی و ارزیابی نهایی

۲۷.    همکاری در اجرای برنامه رتبه بندی دانشکده ها با وزارت بهداشت

۲۸.    انجام مطالعات و بررسی کارشناسانه جهت ارتقاء کیفیت آموزشی

۲۹.    طراحی و تدوین کتابچه های آموزشی

۳۰.    تدوین، بازنگری و ارزشیابی برنامه های درسی دانشگاه بر اساس روش های نوین آموزشی
۳۱.     مشارکت در تدوین و بازبینی برنامه های آموزشی در جهت راه اندازی رشته های جدید و موجود در دانشگاه
۳۲.     نظارت و ارزشیابی برنامه درسی گروه ها و دانشکده ها
۳۳.     تهیه برنامه عملیاتی واحد برنامه ریزی آموزشی
۳۴.     راهنمایی و مشاوره حضوری و غیر حضوری در راستای تدوین طرح دوره ها و طرح درس ها
۳۵.     برگزاری جلسات منظم با ذینفعان برنامه درسی و آموزشی (مدیران دفاتر توسعه دانشکده ها و مراکز درمانی تابعه، اساتید و دانشجویان)
۳۶.     توانمند سازی دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه در تدوین، بازنگری و ارزشیابی برنامه های درسی

۳۷.     هدایت و حمایت فنی دانشکده ها و گروه های آموزشی دانشگاه در تدوین، بازنگری و ارزشیابی برنامه های درسی
۳۸.     تدوین و طراحی چک لیست ارزیابی طرح درس اساتید

طراحی و پشتیبانی: پورتال زینوپارس